Monday, October 12, 2009

Bali ise

Nonii, ingliskeelsest environmentist väljas. Tähelepanekuid Bali kohta:
• Turistid – lennujaamas viisajärjekorras (kuni üheksa päeva viisa – $10AUD) oodates jooksid televiisorist venekeelsed surfamiskooli reklaamid. Sukeldumispaigas tegi instruktor kambale kiilakatele jõmmidele vene keeles briifingut. Inglased igal pool.
• Hotell – täitsa pekkis kui rahul ma enda ja sellega olen. Kolmekümne austraalia dollari eest öö on tegu ikka uskumatult hea ostuga. Suur avar tuba ja vannituba bassein ja rohelus igal pool, isiklik rõdu, kus igal hommikul hommikusöök serveeritakse. Küsisin, et kust nad teavad, mis kell ma hommikust söön – rootslasest omanik vastas et no worries, kui sa toas või rõdul kella 8 ja 11 vahel ringi askeldad, siis nad näevad sind ja toovad hommikusöögi kohale. Täpselt nii juhtuski. Maast laeni aknad vast aitavad (vt. pilte, kui ma nad ükskord üles laen)

Teemast kõrvale kaldudes peab mainima, et kohalik Bali kohvi (balinese coffee siis, nagu nemad seletavad inglise keeli) mekib päris hästi. Tavaliselt ma kohvi ei joo, aga see jook on tõesti hää.

• Kaubandus – tundub, et enamus asju on kombeks tee ääres müüa. Alates puuviljadest ja päikeseprillidest kuni mitmetonniste kivikujudeni. Istuvad aga rahulikult tee ääres. Söök on odav, viiekümne viie tuhande ruupia eest sain kõhu oigamiseni täis (jaga kümne koma viiega, et saada AUD ja siis üheksa koma ühega et saada EEK :)).
• Kohalikud – sõbralikud ja uudishimulikud. Inglise keelt suuremas osas just eriti ei mõista. Eesti ja miinuskraadide jutu peale olen päris mitmed kabuhirmust lõdisema pannud.
• Liiklus – olin tõsises hämmingus, kuidas lennujaamast hotelli ühes tükis jõudsin. Liiklus on siin ikka täitsa ogar. Arvestada tuleb, et igasugused tsiklid + rollerid outnumberivad (ei tule eestikeelne sõna meelde, neid on rohkem noh) autod suhtes kusagil 3:1. See tähendab, et nad trügivad nii vasakult, paremalt, ülevalt ja alt autodest mööda. Suunatuli tundub siin tähistavat pigem mõtet, et ah ma mõtlesin sinnapoole minna, aga siis mõtlesin ringi. Suunatule näitamise, seejärel peeglisse vaatamise ja seejärel roolikeeramise idee naerdaks siin välja. Tõsiselt. Kaherealise tee puhul hõljuvad autod vasakust-paremast (oleneb, kuspool rohkem ruumi on) sõiduraja äärest teise ja mööduvad oma suva järgi. Teemärgistus on suhteliselt vabatahtlik. Minul tuli juba tagaistmel liiklust jälgides külm higi kaela peale, natukese aja pärast otsustasin pigem raamatusse süüvida. Olen siiamaani hämmastuses, kuidas ma ühtegi õnnetust veel näinud ei ole.
• Sukeldumine – siinmail suhteliselt rahvussport. Mina käisin sukeldumas saare idaosas Tulambenis, kus rannast ca 30 meetri kaugusel lebab merepõhjas laevavrakk. Ka suhteliselt uus kogemus, nii vrakk kui rannast sukeldumine. Nähtavus ei olnud eriti hea ja sukeldujaid oli parves, nii et kõige etem sukeldumine just polnud, aga nägime see-eest paljut – suur barrakuuda, suur parv jackfishe, kes tornaado-kujuliselt ringi ujus jne. Sain mingisuguse pruuni eluka käest nõelata safety stopi tehes. Parasjagu tegin edaspidi saltosid, kui järsku ranne tulitama hakkas. Instruktor vaatas pärast armi üle ja ütles et jah, hydroid on. Noogutasin arusaavalt ja pärast otsisin sõnaraamatust sõna järgi. Ei olnud seal, ju oli släng. Igatahes läks paistetus paari tunniga üle.
• Turg – sinna suundun juba tunni aja pärast, nii et sellest hiljem.
• Kohalik õlu ehk Bintang – serveeritakse jube suurtes 820ML pudelites. Jeekim. Mekib täitsa hea, ei tea miks need austraallased seda kirusid.
• Airasia – sakib, sest homme peab lennu jaoks juba kell 4:30 tõusma.

6 comments:

Jaan said...

Su valuutakalkulaatoris paistab "viirus" sees olevat?

Kristjan said...

mismõttes?

Jaan said...

"viiekümne viie tuhande ruupia ...(jaga kümne koma viiega, et saada AUD ja siis üheksa koma ühega et saada EEK "???

Kristjan said...

sest mul käivad kõik arvutused läbi austraalia dollarite

Jaan said...

Ära pane pahaks endisele insenerile, hind on tõesti odav - ca 60 EEK, kuid arvutuses tuleb AUD saamiseks jagada 10500-ga ja siis korrutada 9,1-ga. et saada EEK. Veelkord, ära pane pahaks tähenärimist.

Maria said...

Jah, mina tegin siis ka peas kiire arvutuse selle valemi järgi ja sain hinna ligi kuussotti. Ei tundunud just odav söök olnud. Proovisin siis arvutiga üle ja sain sama skoori, ei olnudki viga minu peas! :P

 

zinc poisoning